tisdag 16 februari 2010

Funderingar och bön

Medan jag sitter här på biblan och läser tänkte jag ta en kort paus från mina studier. Eller nu blev det lite längre en vanligt :) Gick på några blogg och läst om allt möjligt. Kära nån, plötsligt fick jag en sådant fundering. Hur är det att bli mamma? Hur kan det kännas att ha en liten varelse inom sig, en liten människa som kan komma från just mig? Hur ska jag bli som en mamma och hur ska jag uppfostra ett barn att bli till en Guds avbild?
Men kära nån hur kan jag ens tänka på det när jag är fortfarande singel och tänker inte än skaffa en pojkvän. Men kul är det att tänka på just detta mamma roll som jag hoppas att jag kan uppleva någon gång i livet. Att gå och fundera hur han/hon kommer att se ut, vad han/hon kommer att göra i livet, att leda honom/henne på rätt väg och lära de att Gud ska vara deras första och största kärlek och det viktigaste som de har. Att hålla henne/honom i sin famn, känna deras andedräkt på mina kinder. Oh kära nån nu fattar jag för första gången va skulle en mamma roll betyda för mig. Det är djupt och obeskrivligt känsla som man kan inte veta något om förän den sker. Jag bara vill se det snart i mitt liv.
Mitt barn till dig som jag kanske nån gång kommer att träffa. Du ska veta att jag älskar dig sååå mycket och längtar att se dig.
Gud hoppas att du ska skicka denna underbara mannen till mig, att jag ska bara lära känna honom och älska honom av hela mitt hjärta och han ska känna det samma för mig. En som ska bli värd att vara kallad för min man och som kommer att lysa din kärlek och glädje. Låt mig få spegla dig och lysa din nåd, kärlek och glädje till alla människor som jag träffar. Förbered mitt hjärta och uppfyll den med din kärlek som är starkare än allt annat. Lär mig hur kan jag vara en bra hustru, mor, farmor/mormor, vän. Tack i förväg.

Inga kommentarer: