lördag 6 december 2008

Pappas "skräck" födelsedag

Den bästa, underbaraste man på det här jorden fyllde år igår. Person som jag uppskatar, respekterar och älskar enormt mycket, det person som betyder oehört mycket för mig och som jag kommer alltid att vara tacksam för allt han har gjort för mig, han fyllde år igår. Det är så klart min pappa jag pratar om. Jag älskar honom mer än ord kan beskriva, och han är medveten om det. Så grattis igen pappa.

Min bror, svägerska och jag beslutade igår att åka till Kungsängen och överraska honom. Han hade ingen aning om det. Men när vi ringde honom så va han och mamma inte hemma. Då fick vi idé att gömma bilen, packa presenter och gömma oss i vardagsrummet och när han kommer hem skulle vi börja sjunga. Men våra planer va inte exakt som vi ville och allt va lite läskigt. Jag och Sindy hade bara typ 2-3min att fixa allt men det hann vi inte. Medan jag kollade hur tårta har klarat sig under resan (ja, tyvärr det var mitt fel att den gick sönder) ropade Sindy: "De kommer, de kommer". Jag stoppade tårtan i kylen och släckte lampan. Fick tag i mina skor och slängde de in i klädkammare. Hade ingen tid för Sindy's skor. Vi skyndade oss upp med presenter men pappa blev jätte rädd. Han trodde att det va inbrottstjuvar och han sprang på en gång upp på övervåningen. Vi gömde oss bakom dörren. Han slog dörren väldigt kraftig och då hoppade jag fram. Det va nära att han slog mig. Oh, my God om ni bara kunde se hans min. Han va så rädd men jag va inte heller lugnt. Jag sade bara: "Det är bara jag, slå inte :)" De dröjde ett tag innan han lugnat sig ner. Som tur kom mamma direkt efter honom. Hon viste att det va vi men sade inget till honom. Sen skrattade vi ganska mycket åt det, men kära nån när jag tänker idag på det, det va inte alls kul och inte direkt mysigt. Tänk om han fick hjärtinfarkt eller om han slog nån. Sådant överraskning skulle jag inte vilja ha. Men man tänker inte så långt.
Så snälla gör det inte hemma hehe ;)

Idag har jag pluggat hela dagen men nu är dags att vila lite grann. Ha en trevlig helg.

Inga kommentarer: