torsdag 21 maj 2009

När allt hopp är borta

I djupet av mitt hjärta hoppas jag att allt ska bli bra till slut,
att livet kommer någonstans att hitta sit rot,
att glädje kommer att fylla mitt hjärta,
att din hand ska torka bort all min smärta.

I mörkaste tunneln av mitt liv jag ser ingen ljus,
och mitt lilla hjärta ger bara ett litet sus,
tårarna rinner och mitt ansikte är blöt,
kära Fader varför kan jag inte komma till ditt slot?

Ständiga frågor om meningen med livet dyker in i mig,
och det är alltid en ständingt tysnad som kommer från dig.
Och nu när allt mitt hopp är borta,
Inser jag att livets dagar är för korta,
där finns ingen plats för oro och saga,
där finns ingen plats för min eviga klaga.

Sträck din hand och dra mig ur det hela,
låt inte det här va min fälla,
öppna mina ögon och låt de få se,
nån på den andra sidan av tunneln som står och ler,
nån som är skapad bara för mig,
och nån som behagar både mig och dig.

Inga kommentarer: