lördag 15 november 2008

Fint väder

Det verkar som att det är fint väder där ute. Jag måste erkänna att jag är så lat idag. Har inte gjort någoting alls. Har ingen vilja för någoting alls. Kanske för att jag är ensam hemma för första gången på länge (tror jag. Det är så tyst här, så jag tror att jag är ensam) och njuter av denna underbara tysnaden. Och sen tänkte jag gå på gymmet men tror att det är bättre att ta det lugnt eftersom mina stakars muskler orkar inte mer. Känner mest i mag muskler att det går inte mer. Kan knappt röra mig fort. Men det är bra eftersom jag vet att muskler reagerar på träningen och att nytt resultat kommer snart att bli synligt. Det är inte bara att man går där och bara göra nåt utan att ens vilja göra det, eller att man går där bara för att träffa folk och sånt, nej det är bara att man trivs där och man trivs med sin kropp, även om det gör ont ibland.

Men nåt måste jag göra idag. Och då undrar jag vad. Eftersom det ser fint ute tänker jag ta en promenad eller en cykel tur till stan. Hehe, japp, ni vet att jag gillar gå ner till stan på lördagar och bara titta lite grann vad finns där. Och kanske träffa nån som man känner, vilket är inte alls dumt. Sen ska jag gå till stadsbibliotek och lämna böcker, men hmm jag har inte hunnit läsa de. Kära nån. Har lånat de för typ två månader sen och sen lånade de igen efter en månad, men jag hann ändå inte läsa de. Har typ en vecka och lite mer att lämna de tillbaka men jag tror att jag gör det idag. Om jag hann inte läsa de tills nu då kommer jag inte att hinna läsa de på en vecka heller. Inte för att de är inte roliga, utan att jag helt enkelt har ingen tid. Och nästa vecka fyller jag år och då funderar jag om jag ska bjuda hem några kompisar och ha en liten fest, eller ska jag strunta i det. Men jag har några dagar kvar att tänka på det. Så det blir ju en lugnt lördag för mig.
Nu få ni njuta av den kanske sista solen för det här året ;) Oj, vart försvann solen????

Inga kommentarer: