torsdag 27 november 2008

MP3 spelare


Nu har jag kommit hem från gymmet. Funderade lite grann om jag ska cykla eller gå, men valde att cykla i stället. Nästan all snö har smält på cykel vägar och stora vägar, men på vissa ställe är det så ojämnt att man måste vara extra försiktig. Men det gick bra i alla fall. Jag som aldrig gillade snö började faktisk tycka så mycket om det. Vill inte att det ska smälta, och vill inte ha massor av blask i mina sko. Fyy va tråkigt. Det är mycket finare när allt är vit och ljust. Men hoppas att snön kommer tillbaka till jul. Och jag lovade Tommi min kompis att vi ska ha snöbolls krig så fort snön kommer tillbaka.
Så nu när jag är hemma från gymmet tänker jag på min MP3 spelare. Hehe. Det var faktisk jätte bra investering och jag är glad att jag köpte den. Musik på gymmet är inte riktig den musik jag tycker om. Sådant musik brukar min bror ha i bilen och jag chatar alltid på honom att byta den, men aldrig lyckas få min vilja fram. Vi är båda envisa men det är bara mot honom jag alltid förlorar. Hehe, men han är min bror och jag älskar honom så mycket. Så nu när jag köpte den fantastiska MP3 kan jag lyssna på vilken musik jag vill. Hillsong, Kutless, Delirious och så vidare. Och det skönaste är när man cyklar hem de långa eller inte så långa 4 km. Oh, jag kan slappna av, vara bara för mig själv och inte tänka på något alls bara på dessa underbara ord varje sång har. Dessa två timmar betyder så mycket för mig, ibland mer än hela dagen. Att bara känna Guds närvaro och veta att Han bryr sig, att veta att Han är alltid nära och att man är aldrig ensam även om ibland saker och ting kan gå snett. Att bara låta honom leda mina vägar och rätta mig när jag har fel. Att låta Honom träda in i mitt hjärta och rena mig från all orenhet. Att låta honom ta bort all min stålthet och envishet. Att ge Honom största plats i mitt liv, denna platsen som ingen annan kan ta ifrån honom. Det tillhör bara honom min frälsare, min Gud, min livs kärlek. Tack för din nåd min Fader.
Okej kära ni, jag måste förbereda en diskussion för imorgon. Jag måste sätta mig ner och läsa. Nu på en gång ;) Ha det trevligt.
Kramar

Inga kommentarer: