måndag 22 september 2008

Dagens aktiviteter

Ah, va jag är trött. Har ingen aning varför. Idag har jag inte gjort så mycket. Jobbat och sen tänkte jag plugga lite grand på biblan. Men när jag kom dit och öppnat min plan läsning för det här veckan, då insåg jag att jag har redan läst allt som man skulle läsa tom för nästa vecka läste jag. Hehe det var lite kul att behöva inte sitta där. Då tvingade jag mig att gå på gymmet. Kan ni fatta, försökte tvinga mig, då betyder det att jag redan håller på att tappa min vana och det är inte bra. Efter bara två veckor. Nej, det ska inte hända, man måste fortsätta hålla sig i form :) Jag var där i typ 35 min. Inte länge men bättre än ingenting. Planerar att börja med styrketräningen imorgon, då ska jag se hur det kommer att gå. När jag kom hem var jag helt slut, jag kunde inte hålla mig vaken, då sov jag lite grand och för några minuter sen, Dan the Man (min house mate) knackade på min dörr och väckte mig. Han har gjort tacos och ville att jag ska äta med honom och Mark. Tyvärr jag var inte alls hungrig. Det brukar jag aldrig vara när jag vaknar. Men det luktar gott. De är duktiga mina house mates. Dan min norske vän lagar jätte god europeisk mat, Stefan min finske vän gör absolut bästa blåbärs paj och Mark min malesiske vän han är bäst på att göra Kinesisk mat. Och vi tjejer bara äter. Hehe jag älskar mina house mates. De är det bästa gänget på Paprikagatan 16.

Igår gjorde jag tacos och bjöd Maria och Robert på. Det var länge sen jag var med de, så det var ju dags. Vi hade jätte kul dag och tittat på nån lite rolig film. Den heter "Little Man" När de åkt då satt jag med Josefine, Dan och Stefan och tittat på "Djävulen bär Prada" såg den förut men det är roligt film och man kan titta på den flera gånger. Hur rika folk kan ibland betee sig väldigt dåligt och behandlar andra som skräp. Uh, va jag stör mig på sånt. Men hur som helst Dan och Josefine har börjat idag med deras godis löfte. Ska vara kul att se vem kommer att vinna och hur länge kan de hålla sig borta från godis. Tror inte att de klarar det jätte länge :P men vi få se. Jag måste minska användning av godis jag me. Det är bara att fatta beslut. Men jag äter inte så mycket söta saker så jag behöver inte vara som Dan och Josefine. Men om jag beslutar ingen skulle vinna över mig. Jag har ju slutat med kaffe, snart är det fyra månader. I alla fall nu ska jag gå ut ur mitt rum och vara lite socielt med mina killkompisar. De saknar mig nog haha eller hur grabbar?
Kramar

Inga kommentarer: