måndag 29 september 2008

Ibland är det bra att släppa taget

Idag insåg jag att det är onödig att vänta på något som man kanske aldrig kommer att få. Man kan inte tvinga nån att ändra hans/hennes tänkesätt men man kan få en ordning på sina egna tankar. Att leva i ständigt förväntan att något kommer att ske, att vänta länge och ändå... Nej jag fick nog, och är redo att släppa taget och gå vidare. Man vet aldrig varför är det bra förrän det som är bra kommer in i ditt liv. Då när man tittar tillbaka, kan man klart och tydligt se, att det som man trodde var rätt, var hur dåligt som helst. Först då inser man att man var skyddat från att begå kanske sitt livs värsta misstag. Ibland undrar man: "Vad har jag gjort för fel? Vad är det som är fel på mig? Varför det här händer just mig?" osv.

Först och främst kom ihåg att det är inget fel på dig. Du är precis sådant person du är menad att vara. Du är dyrbar, du är viktig, du är underbar. Spelar ingen roll hur andra ser på dig, försök se dig själv så som Gud ser på dig. Han älskar dig över allting och du är det bästa Han har skapat. Du är unik. Det finns ingen annan som är likt dig. Du kanske har en tvilling sister eller bror men även om ni ser indentiska ut, ni är ändå inte samma person.
Det där med tvillingar är ganska kul. Själv tycker jag jätte mycket om de :)

I alla fall när det gäller frågan "Varför det händer just mig", kan jag bara svara "Du är inte det ända person som går omkring med massa problem." Jag själv brukar ibland ställa denna fråga, och då när jag tänker ordentlig på det, då inser jag att mitt problem är ingenting i jämförelse med andras problem, fast ibland känner jag att mitt problem är störst i världen. Det är bara att bita ihop och gå vidare, som min "boss" skulle säga ;) Om du är yngre och säger: "Hm varför han/hon vill inte vara min vän? Jag har försökt allt men ingenting verkar funka." Ja, du. Du kan inte tvinga nån att vara din vän om han/hon vill inte det. Du kan bara fortsätta älska de ändå. Det är inte alls lätt och jag vet verkligen vad jag pratar om. Jag har själv varit i sådana situationer och mådde jätte dålig. Men jag kunde inte tvinga nån att ändra sig. Då är det bara att glömma och gå vidare. Ibland det tar tid, men i slutet kommer man att klara det. Så kära du, om du är i sådant situation då ska du inte tappa mod. Om den person vill inte vara din vän, det finns andra som säkert vill vara det.

Okej nu måste jag gå och pugga. Har prov på fredag. Ha det så bra och behåll ditt självförtroende. Det är det viktigaste. Som du ser på dig själv, så kommer också andra att se på dig. Lycka till med allt.

Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så klok och duktig!
Du kommer verkligen att få det ditt hjärta längtar efter, och det kanske inte alls är det du trott!! Släpp taget om dina "fantasier" (du fattar vad jag menar!) och låt det bara hända, DET som ska hända!!
Syns snart!
Kram från bossen!