fredag 19 september 2008

Fredag och man är glad

Det känns som att tiden flyger i väg och man hinner inte riktig hänga me. För mig känns det som att det finns bara två dagar i veckan, måndag och fredag. Alla de mellan dagar verkar försvinna och man knappt märker nåt. Ibland blir man lite orolig. Undrar hur allt kommer att se ut om typ fem-tio år. I alla fall man ska leva en dag i taget. Det var så kul idag. Jag har jobbat till kl.13 och sen tänkte jag att vi kommer att ha en diskussion även om läraren kunde inte komma (han fick ryggskott). Stakars hoppas han blir bra snart. Så ingen av mina klass kamrater var där. Då tänkte jag att det är lika bra att gå tillbaka till jobbet och hjälpa Carola med resten av jobbet. Det var så kul. Fattar inte riktig att det finns dagar när man bara kan inte sluta skratta eller bara le. Det känns underbart och man är hela tiden glad. Varför? Jag har ingen aning. För mig räcker det med små saker och då är jag glad hela dagen, ibland mer än en dag. I alla fall jag är nästan alltid glad. Har beslutat att vara det och ingen kan stopa mig. För typ två veckor sen var jag på ett ungdoms möte och då fick jag en känsla (det var mer än en känsla, det var övertygelse), att det som jag har väntat ganska länge på, kommer att ske väldigt fort. Jag vet fortfarande inte när och hur, men jag bara vet det kommer att ske när jag minst förväntar mig. Om jag är helt ärlig ser jag absolut ingen möjlighet, men jag vet att även det omöjliga kan vara möjligt om man vägrar ge upp. Så nu väntar jag på det, och är otroligt glad varje dag, för att jag är närmare denna dagen, seger dagen. Och nu ska jag tänka lite grand på framtiden. Vem vet kanske just på sådant sättet allt kommer att ske. Kul, försök själv och ska du se. Då kommer du att förstå vad jag pratar om. Ha det trevligt.Tack att du ännu en gång gjorde min dag till en fantastisk, vacker, underbart dag. Det är bara du som alltid lyckas med det.

To you I confess my sin,
only with you I can win.
I put my life in your hands,
through your eyes I see your glance.
You are my all in all...

Kramar

Inga kommentarer: