lördag 27 september 2008

Wow vilken film

Kära folket ni sover ju säkert men jag, jag är fortfarande vaken. Har precis tittat på en otrolig bra film som heter "A Cinderella story" Den är fantastisk (fast killar kanske tycker inte att det är det). Jag har gråtit flera gånger. Det är inte så konstig, jag brukar väldigt lätt gråta när jag tittar på en sådant film. I alla fall det var fint film. Nu när jag borde sova jag är i stället vaken. Ligger här i min sköna säng och tänker. Tänker ganska mycket. Ibland undrar jag varför tiden står stilla när man väntar på någonting? Varför saker och ting kan inte hända som på filmer? Varför måste man gå genom olika faser av livet och tro att något är rätt men det är kanske inte alls det? Varför kan man inte i stället bara stänga av alla sina känslor och leva utan att tänka för mycket? Det finns saker som man är så övertygat att de är rätta, man tvivlar inte, man hoppas och längtar efter det rätta dagen, och hoppas att allt kommer att falla på platsen. Just nu är jag lite upp och ner och jag har ingen aning varför. Eller jag vet varför men kan inte berätta. Det är bara ett område i mitt liv som jag fortfarande kan inte få kontrol på. Jag kämpar så mycket men på nåt sätt kommer jag alltid till samma punkt igen. Brukar inte vara sådan men just nu blev jag ganska rörd. Jag skulle kanske sluta titta på sådana filmer. Då inser jag vissa saker som jag helt enkelt vill inte tänka på. Och som otur kommer folk fram till mig och frågar mig just om denna saken och jag vill bara försvinna därifrån och inte svåra på deras fråga. Men livet är inte alltid lätt eller hur?

Varför man egentligen tror att något är rätt? Vad är meningen att hoppas och vänta på något som verkar inte fungera i alla fall? Inbillar man sig bara att det är rätt men det är kanske inte alls det? Har faktisk ingen aning, söker efter svaret jag me. Jag bara vet att jag vet att det här är rätt, men fråga mig inte hur jag vet, för jag vet inte svaret på den fråga. Jag vet att jag måste vänta på rätt tid och att jag borde inte stressa och försöka göra saker på egen hand. Jag har försökt så många gånger och allt gick åt fel håll. Jag borde i stället vänta och ge det chans. Nu är det sent men man lär sig av sina misstag. Jag vill Det, från djupet av mitt hjärta. Där finns inget annat jag vill ha mer än just Det. Varför tiden står stilla när det gäller denna situation, och varför allt annat går mycket fortare. Det ända jag vet är att den som söker den finner, den som bultar dörren ska öppnas, den som ber den ska få. Jag vet att den som tror utan att tvivla kommer att få det han vill före eller senare. Jag vet att man ska inte ge upp även om omständigheterna säger tvärtom. Snart kommer nytt år och man blir ju lite skrämd. Mitt nytt års löfte kommer förmodligen inte att bli verklighet, inte det här året heller. I am scared sometimes. Om jag tänker att jag blir bara äldre och äldre man börja värkligen tänka på sitt liv på ett annat sätt. Kattis, Carola och Margot nu sade jag inte 40 år gammal, jag sade bara att jag är lite rädd att bli äldre. Var inte sur nu :)
Kära nån klockan är halv tre och jag är fortfarande vaken. Som tur imorgon är det lördag, då få man en sov morgon. Ni få fortsätta sova så gott och dröm söta drömmar. Ohhh, jag hoppas att nån av er kommer att drömma om mig hehe. Berätta gärna sen om ni gjorde det ;). Skojar bara. Ha en underbar dag.

Kramar

Inga kommentarer: