onsdag 17 september 2008

Svårt att fatta beslut

Idag fick jag erbjudande för ett jobb under Youth konferens och jag visste inte om jag skulle acceptera det eller inte. Det är något jag aldrig har gjort, och vet nästan ingenting om det jobbet. Jag skulle ta all ansvar på tolkningsadelningen och organisera allt för konferensen, men jag kan ingenting om det, eller nästan ingenting. Om de frågat mig om registreringen skulle jag utan att tveka accepterat det, men nu var jag tvungen att tänka innan jag ger de något svar. Det är inte alls lätt och jag vet inte om jag kommer att hinna med det. Jag har ett annat jobb som jag måste sköta också. Helt otroligt, men imorgon kommer jag att fatta det beslutet och då hoppas jag att det blir rätt beslut.

I alla fall idag var jag inte heller på gymmet även om jag hoppades att jag ska göra det. Men om ni läste min föra inlägg då fattar ni att det här är ingenting att leka med. Det är livet vi talar om och man ska ta hand om sig själv. Man måste lära sig att respektera sin kropp och sitt liv. Man måste älska sig själv. För att kunna älska andra, då måste man lära sig att älska sig själv först. Så när jag kunde inte gå och träna, även nu när jag mår mycket bättre (inte helt bra, men mycket bättre) då var jag tvungen att göra något. Att läsa på biblan var lite tråkigt, men då kom en av mina vänner och frågat mig om jag har lust att sitta barnvakt åt hennes dötter. Jag tackade ja på en gång. Det var länge sen jag suttit barnvakt och jag ville så gärna leka med barnet. Vet inte varför men det var ju kul. Flickan är så sött och gullig. Vi lekades och tittat på bolibompa, min favorit TV kanal ;) Så jag hade jätte bra stund med den lilla flickan som är nästan två år gammal. Okej, nu måste jag skärpa mig. Det är dags att läsa något. Vill någon göra det åt mig??? Hehe nej, jag skojar. Det här är mitt ansvar och jag gillar att läsa om Baroque Age. Just nu är det "Scientific Revolution in the 17th Century" låter kul eller hur? Ska läsa från Rene Descartes: "Discourse on Method" Hmm, vet inte men imorse när jag läst det, försod jag inte så mycket. Hoppas det blir bättre nu om jag lyckas koncentrera mig på det jag läser ;) Ibland brukar jag försvinna djupt in i mina fantasier om framtiden. Det är så skönt när man bara slutar sina ögon och njuter av det underbara världen man fantaserar om. Uh, hoppas att det kommer inte att ske idag. Har inte tid för det just nu, fast det känns som att jag har redan kommit in på den "dangerous area". Ha det bra och njut av kvällen.
Kramar Milijana

Inga kommentarer: