söndag 14 september 2008

Kulturnatt var lyckad

Min förkylning blev sämre. Jag är täppt i näsan och känner som att jag har lite feber men det måste gå över tills imorgon. Så, igår var jag iaf ner på stan. Vi hade kulturnatt och jag kunde bara inte missa det. Träffat massa vänner och hade lite kul. Sen tänkte jag att jag ska ta en promenad och se vad händer på andra ställen. Så typ vid McDonalds var en scen och folk dansade. Det var ganska kul, och alla som ville fick dansa. Vissa var duktiga men vissa var jaja så där. Iaf där var en äldre par som fångat min uppmärksamhet. De var runt 70-80 år gammla och de dansade så fint. De var så gulliga att jag kunde inte sluta le medan jag tittat på de. Det kändes som att de har varit tillsammans väldigt länge. Så gullit tänkte jag. Så skulle jag vilja ha det om typ 50 år med min man. Det är bara att hitta honom ;) Men iaf det är så underbart att vara tillsammans med någon så länge. Jag är så imponerad av människor som har varit tillsammans i 50 eller 60 år. Kan du tänka dig vilket underbart liv. Okej då, de hade säkert inte alltid allt lätt men att klara olika saker i livet tillsammans och förbli tillsammans efter alla svårigheter tycker jag är så underbart. Iaf det äldre par fick min uppmärksamhet. Sen lyssnade jag på musik ännu en liten stund och då tog jag bussen och åkt hem. Ville så gärna stanna där lite till men eftersom jag har inte cyklat, ville jag inte missa min sista buss. Det var faktisk länge sen jag åkt buss.
Idag hade vi jätte bra undervisning med Stanley Sjöberg och sen träffade jag min underbara vännina Britt-Marie och en väldigt trevligt affärsman som vi fick lära känna. Vi hade trevligt pratstund. Nu ska jag stryka mina kläder och ikväll ska vi ha en underbart norsk middag. Dan ska göra middag åt oss. Jag bor med världens trevligaste personer och jag är så tacksam för det. Så ha det så trevligt och vi hörs.

Inga kommentarer: