fredag 10 oktober 2008

Kan inte koncentrera mig

Sitter här på lektioner men tyvärr kan inte koncentrera mig på någonting. Fattar inte att jag har tappat intresse för kursen. Allt började när jag misslyckade på provet och nu har jag ingen vilja att fortsätta. Haha det är inte alls likt mig men jag överraskar mig själv ibland. Uhhh... "Age of Reason" hmm vad är det? Just nu låter det inte alls kul eller hur? Och när alla verkar väldigt intresserade av det läraren talar om, jag sitter här och skriver på bloggen och hör inte ett ända ord vad han säger ;) Nu för tiden kan jag väldigt lätt bli irriterad och arg. Förut kunde ingenting få mig att explodera så lätt men nu. Det är en ny sida av mig och jag fick lära känna den lite grand. Helt ärligt jag gillar inte denna sidan av mig själv men... den kommer ibland fram. Och varför tycker jag inte om denna sidan av mig? För att jag känner mig taskig och det gillar jag inte att vara. Idag på jobbet fick jag "bråka" med en lärare som beteer sig sämre än ett barn. Kära nån ofta få jag den tanke i huvudet att vissa vuxna beteer sig som barn och vissa barn beteer sig som vuxna. Kan inte fatta att lärarna kan ibland tänka bara på sig själv och glömma att det finns andra runt omkring de. Och varför ska jag bry mig om deras dieter och ge de mera mat än till barn. De få ta deras egen mat hemifrån och inte störa mig med deras konstiga dieter. Alla ska ha samma rättigheter. På mitt arbets plats ska alla ha likadant spelar ingen roll om de är lärare, elever eller besökare. Alla måste ha samma. Och det måste räcka åt alla. Så jag exploderade idag och "bråkade" lite grand med henne. Hon var också arg haha mer än jag var. Men vem bryr sig. Nu ska jag sluta skriva innan nån upptäcker att jag är okoncentrerad. Haha. Och juste jag måste ta bort denna dåliga sidan av mig. Må den aldrig mer komma tillbaka´;)Haha okej nu går jag. Vi hörs.

Inga kommentarer: